Garantie en retourzending

Je hebt altijd een bedenktermijn van 14 dagen. Je hebt het recht om binnen deze termijn van 14 dagen zonder opgave van redenen de overeenkomst te herroepen. Deze periode gaat in op de dag nadat je het product ontvangt. Na aanmelding van je retour heb je vervolgens nog eens 14 dagen de tijd om jouw producten te retourneren. Je kan ook zonder voorafgaande mededeling meteen binnen 14 dagen na ontvangst retourneren, als je daarbij maar een mededeling voegt waaruit jouw wens tot herroeping blijkt."

*Je mag een product, indien redelijkerwijs nodig, wel uitproberen, zolang dit geen gebruikssporen achterlaat.

Retourvoorwaarden

Houd bij het retourneren rekening met de volgende punten:

  • Het artikel dient indien redelijkerwijs mogelijk¬†ongeschonden en niet beschadigd te zijn. Je bent alleen aansprakelijk voor de waardevermindering van de goederen die het gevolg is van het gebruik van de goederen, dat verder gaat dan nodig is om de aard, de kenmerken en de werking van de goederen vast te stellen.
  • Het moet in de oorspronkelijke verpakking zitten en deze moet niet beschadigd zijn.
  • Schrijf geen teksten en plak geen stickers of plakband op de verpakking (indien mogelijk).
  • Verpak de retour artikelen indien nodig in een extra omdoos om transportbeschadiging tegen te gaan.

We storten zo snel mogelijk, maar uiterlijk binnen 14 dagen nadat wij op de hoogte zijn gesteld van de herroeping van de overeenkomst, alle betalingen (het aankoopbedrag inclusief eventuele verzendkosten voor de heenzending) terug op je rekening.

Retourneren per post

Ruilen en retourneren voor consumenten kan door het product samen met de factuur (of een ander bewijs van aankoop) en volledig ingevuld retourformulier via de post aan Mobi Car Systems terug te sturen. Laat het pakket frankeren bij een TNT Postkantoor of DHL Servicepoint. Wij adviseren een verzekerde verzending.

Problemen met de verzending, bij of door het vervoersbedrijf zijn voor eigen rekening. Bewaar daarom altijd je verzendbewijs. Let op! Verpak de artikelen zorgvuldig om transportschade tegen te gaan. Wil je een artikel ruilen voor een ander artikel? Je kunt je bestelling binnen de zichttermijn retourneren. Vervolgens plaats je een nieuwe bestelling in de webshop.

Retour adres Mobi Car Systems Nienhof 70 6715 AE Ede Nederland Garantie Wettelijke garantie

Wij vragen je om zo snel mogelijk (het liefst binnen twee maanden) na ontdekking van het gebrek, contact op te nemen met Mobi Car Systems om gebruik te maken van deze wettelijke garantie.

Wanneer je een product bij Mobi Car Systems koopt heb je altijd, mits je het product normaal gebruikt, recht op een goed product. Mocht een product niet voldoen dan zal hij de garantiebepalingen uit het Burgerlijk Wetboek onverkort tegenover je nakomen. Je dient daarvoor in ieder geval binnen twee maanden na ontdekking van het gebrek contact op te nemen met Mobi Car Systems. Na je ingediende klacht of het gebrek zal worden gekeken of het eenvoudig hersteld kan worden of dat het product en/of de defecte onderdelen kan worden vervangen. Mocht dit in zijn geheel of gedeeltelijk, op de korte termijn (binnen 21 kalenderdagen), niet mogelijk zijn dan biedt Mobi Car Systems je de mogelijkheid de overeenkomst te ontbinden. Je krijgt dan (of een gedeelte van) de aankoopprijs van Mobi Car Systems terug.

Aanvullende fabrieksgarantie

Op sommige van onze producten geeft de fabrikant extra garantie. De informatie over deze garantie en wat deze inhoudt is in het garantieoverzicht te vinden die je bij het product in sommige gevallen krijgt. Deze garantie geldt uiteraard onverminderd op de wettelijke garantiebepalingen die de Mobi Car Systems tegenover jou moeten nakomen, zoals hierboven beschreven. Wij raden je daarom te allen tijde aan in het geval van een gebrek eerst met Mobi Car Systems contact op te nemen. Wij zorgen ervoor dat de reparatie van het product op de juiste manier verloopt. Het is belangrijk om een defect zo spoedig mogelijk aan ons te melden. Je vindt de contactgegevens van je Mobi Car Systems op de factuur die je bij de levering van het product hebt ontvangen en natuurlijk hier op de website.

Stappenplan garantie

Wanneer er een artikel defect is binnen de garantietermijn verzoeken wij je het volgende stappenplan aan te houden. Zo kunnen wij jouw garantieaanvraag zo soepel mogelijk afhandelen.

  • Meld bij ons dat je een artikel hebt dat niet naar behoren functioneert/kan functioneren.
  • Overleg met Mobi Car Systems of je het artikel retour moet sturen of dat je het beste langs kunt komen.
  • Samen komen we tot een passende oplossing.
  • Mocht je niet tevreden zijn over de afhandeling dan kun je contact opnemen met onze klantenservice op: info@mobicarsystems.nl